Hello. If you must know, I had a very happy weekend. Here it goes.
Aku pergi KL, for the disko baldi show. And obviously tujuan memang semata mata Redza Minhat. I've been preparing a lot for the meet up. Siap practice posing lagi tapi sebenarnya bila da jumpa gelabah nervous lepastu semua posing dalam kepala macam hilang. But yeah, siapsiap gi beli instax, beli cookies untuk dia. How high expectation, and alhamdulilah, semuanya meet my target. So takde rasa terkurang, in fact happy sangat. Sebab apa yang aku plan semua goes well.
I went with Deqna. Selalunya kan partner travel aku Fiza. Jarang aku pergi travel dengan orang lain. So this is my first time travel with her. and hey it wasnt bad. I mean kitorg dah siap buat next travel plan. Glad I found someone who can handle my annoyingness and adventure. Ni kawan sekolah rendah aku, dan jiran aku. And no, we're not that close but as usual I try find some common ground and just have fun. Hehe. After all, we're all human, right?
Kitorg pergi Sabtu pagi. Plan nya untuk pergi balik hari. Lepas show nak balik. Gerak pun pagi around 9am macamtu. Before the show, sempat singgah Lejen Press because I wanted books. Boleh pulak masa singgah tu kedai tu tutup. No, not tutup. Berehat sebentar. Gigih ni aku siap tweet siap instagram dgn harapan pekerja dia cepat balik. Haha Lepastu perkerja dia kene marah dengan bos dia haha sorry my bad. Habistu kita tunggu sejam kot. 1st adventure. Lol.


Siot, rambang mata gila. Tengok la buku banyak gila. heaven la weh. And see, berapa anyak aku pegang? Haha and Im so short on cash but so many book to buy. So since birthday aku dah nak dekat, I said to Ayah,
"Ayah, taknak belikana nana hadiah ke? Nana nak buku."
I said this before I went there. Tapi dia takde respon. But then masa otw KL, he texted,
"Nana nak beli buku belilah. Buy as you wish. I trust my daughter."
Hihi ya ampun, bahagia betul. ThanksAyah! You are obviously the best. So there, i bought 7 books total. Nak lagi tapi, beringat la sikit. jangan ikut nafsu sangat. But hey, I was happy. Books calm my heart and head. So what's not to love? Checked.
---
After that, rush pergi PDB pulak. Dah start gelabah sebab tak sabar jumpa Redza. Semua perangai annoying dah keluar nasib baik Deqna melayan.
The show was a blast. And there was a part where the other member of the PDB said
"Kalau you datang sini semata mata sebab Redza Minhat, you have no tetek sene"
Damn. Sorry I have no tetek sense. Haha that was so funny sebab kene kat batang hidung sendiri. Some may think diorg lucah sebab banyak mencarut and stuff but it was entertaining. Crack gila weh, gelak je tak rasa pun 2 jam tiba tiba dah habis.
So after habis tu terusla tunggu untuk jumpa Redza. macam macam request aku buat. Dari nak gamba pandang pandang, nak selfie, nak selfie Redza amikkan, nak gambar instax, and nak gambar normal. Bayangkan berapa kali muka aku je yg approach dia? Hahah saiko gila but dia layan. He is so nice, and I am so starstruck.
Instax.
This is the best moment, when he actually noticed me. Masa dia tanya nama, he was like,
"Nana yg ada nanott kat belakang tu ke?"
Aku pun,
" You noticed ke?"
"Yeah I noticed"
Nak pengsan sekejap. And that just prove how saiko I am. Nampak tak sampai dia kenal. But arghh nak pengsan.
Selfie at its best. See, dia layan. Hehe.
Ta-da. Malu. Tapi mahu. Gituhh. Setiap kali tgk balik gambar ni rasa macam kat awang awangan. Hihi. Thanks Redza Minhat, for being such a sporting one, and AWESOME.
We actually wait until no one there to take the group picture. Khas untuk kitorg yg dari JB.
Coolest bunch of people I must say.
So we were supposed to go back that night. But, Hana (bakal adik ipar) dengan baik hatinya offer to stay at her house. Alhamdulilah. Thank you so much. We have a place to stay yay! But the adventure dont just stopped there. Time time tu pulak rumah dia takde air. So the next morning, we have no place to go mandi. Ingatkan nak mandi masjid. Alhamdullah, my person offered his place pulak. So, there ada tempat mandi hehe. What an adventure, even dtg KL je pun.
Busuk. Selekeh habis budak ni. Berangkut la ke rumah Izzul hehe.

Family potrait sangat. Hehe. Semua org amazed dengan rumah Izzul. Biasalah, org berseni ni memang cool sikit.
So after that we went for breakfast, and sempat singgah street art kat Shah Alam. So dikira travel juga la kan? Hihi.
One of the shots. Malas aku nak upload bebanyak. Haha Thank you guys for having me and for layan-ing me. Diverting at its best. Takdela asyik nak fikir perasaan je. Pergi main jauh jauh sikit eh perasaan. Dont bother me now. Aku nak ke awang-awangan kejap.
Bakal adik ipar kita ni. Thanks for having us there and being nice enough to offer us your home since semua org taknak offer. Me love you.
Nothing can ever break us. Jumpa sekejap pun dah cukup nak membebel melepas semua yang patut. Always a good listener, and comforter. Stay strong weh. And focus on what's important.

Thanks to Deqna juga sebab jadi travel partner kita layan kita mengada dgn Redza Minhat and drive pergi balik. We shall have more trips soon. In-the-list :)
So yeah, there goes my weekend. Dan obviously super excited sebab Redza Minhat. Hehe. Esok, back to reality. Work, and more work. Aku dah boleh stress skrg tapi lets not. Should cherish thing more than stressing about things.
I choose to not take thing seriously into heart dah since its better that way. Hati aku bukan boleh percaya sangat. Nonsense sungguh. Yang penting, life is to be enjoyed. Enjoy as much as you can.
Maka, terbanglah. Terbang jauh. Sampai masa ada yang mencari, ada lah tu. Terbang, enjoy the scenery. You'll stop once you know it. Banyak benda yang kita boleh belajar spanjang penerbangan tu.
Till then, xxx.









No comments:
Post a Comment