Saturday, August 2, 2014

2/8

Hello, its raya already. Precisely, Raya ke-6. Kita baru balik dari PD ni. Tahun ni lama sikit beraya. Balik Segamat, and sambung cuti ke PD.Time spent with family, very precious.

Oh, Selamat Hari Raya before I forget. Maaf Zahir Batin, if anything I ever wrote here offended any of you. If, and only if there were readers anyway haha.

A little something about Raya this year. Kitorang pergi vacation dekat PD. Its been quite long time, that we (all 7 of us) had a vacation together. Selalunya, mesti akan ada tinggal sorang. This time, complete! Yay us ;)

Raya first was ordinary. Kita tak sure la kenapa the excitment of Hari Raya tu dah berkurang. Maybe sebab dah besar kot? Entah la, but it wasnt as excited as before. This year, first time bagi duit raya. But, kita cuma bg kat adik adik kita, and several of my friends and cousin only. Sorry la, kakak on a tight budget la sayang. Next year kakak janji bagi kat sedara mara ye? Hehe.

Then, off to Segamat on 2nd day of Raya. Suka, sebab ada Izzul. Reunited every year :) Dia je la penghibur dekat kampung. Eheh.

4th Raya, went to PD. Sebenarnya kecewa dengan PD. Wasnt the best holiday ever, but so-so la. Thank god there were family. I love! Reason? PD tak best, pantai buruk, tak banyak aktiviti tak banyak benda boleh buat lepastu hotel tak best, service very poor. Ugh the only thing we survived is because we have each other. Lepasni confirm taknak pergi lagi. Oh yeah, jangan pergi PNB Ilham resort. So very poor. I never recommend that.

Anyway, let pictures do the talk yea?



1st Raya with la familia. I dont really bought baju raya this year. So, the dress was actually something I bought to support my friend's online business store. Tiba tiba macam boleh pakai buat raya, ala ala princess gituhh. So, there goes my baju Raya. See, told ya not that excited sebab sampai tak rasa nak beli baju Raya. Anyway, even with the princess dress, I still wore the red sneakers. Baru rock, ye dak? Hiks.


My first time giving out duit Raya. Sayang saya sampai bilabila forever ever la.



Kitorg dengan gigihnya pergi padang, acah acah photoshoot gitu. Ni semua idea kakak die la ni, semua terpaksa nak layankan je la hehe.


Cinta.


2nd Raya, before off to Segamat. Rarely wear white, I look weird I think.


Is he becoming more tall, or I actually become shorter? Hm, hmmm...


Jakun nak amik gambar dekat railway! Ahh turns out awesome though.
My favourite favourite person.


Haruslah ada gambar acah-acah :)


4th Raya, from PD with love. Well, not so since hotel sangat tak best. Line pun tak de. Bayangkan....



 5th Raya, jungle trekking! Hehe kita bercinta dengan nature sekejap ye. So proud of Mama and Ayah for completing the jungle trekking. Terbukti masih kuat. Ya Allah, protect them and keep them safe. 



Swimming. Its such a loss I dont have any Go Pro. Frust lah oi! Tapi nak jugak selfie dalam air, so bawak jugak phone masuk kahkah. Tu kalau jatuh dalam air tu, memang padan muka hahaha.


On a side note, the swimsuit was a birthday gift from Mama this year. Sebab nak pergi Redang, so I am in need of a decent swim wear and she bought me this. I am satisfied enough. Suka! 


Kalau duduk tepi pantai, then ada ni semua, relax betul :)


Thank you, my darling family for this trip. I effing love you guys. Seburuk mana sejahat mana pun kita, family je la yang akan terima dan sayang kita, unlimited. Faham makna family? :)


Oh yea, budak jakun dengan ketam! Hehe.

Okay la, I think thats about all I feel like sharing for this year Raya. Lusa dah naik kerja dah tapi esok nak pergi dulu in advance untuk prepare apa yang patut since Im very sure Isnin is going to be a hectic day. Pending works everywhere, I so scared. Harap harap momentum kerja kembali. Lama sangat cuti ni jadi lemau oi.

Selamat Hari Raya, again :) Till then, xxx.

No comments: